Stanowisko umożliwia przeprowadzanie badań okien kolejowych według normy
UIC 566 (Loading of coach bodies and their components).
Możliwe jest realizowanie standardowych cykli badawczych:
- 100 000 zmian obciążeń z sinusoidalną zmiennością ciśnienia +/- 1 500 Pa z częstotliwością 6 Hz.
W trakcie próby okno poddane jest natryskowi wody z natężeniem zgodnym z normą.
- 1 000 000 zmian obciążeń z sinusoidalną zmiennością ciśnienia +/- 2 500 Pa z częstotliwością 3 Hz.
W trakcie tej próby mierzone jest odchylenie tafli szyby z wykorzystaniem optycznego czujnika.
Ponadto możliwe jest nastawienie następujących parametrów badania na wartość inną niż standardowa:
- Amplituda ciśnienia
- Częstotliwość sinusoidy ciśnienia
- Liczba zmian ciśnienia
Przebieg ciśnienia oraz przebieg odkształcenia tafli szyby rejestrowane są poprzez komputer
klasy PC (laptop) i mogą być wyświetlone oraz zapisane na dysku w postaci graficznej.